złocisty


Cudnie ciepły początek listopada!

Aż chce się dać ponieść magicznym dźwiękom
i zaczarować tę pogodę na dłużej...
Ajde Jano!




A wieczorami poczytuję sobie "Gawędziarza" M. Vargasa Llosy, 
a w nim o Mecziguengach - Indianach amazońskich są na przykład takie słowa:
{Rzeczą dla nich najważniejszą była pogoda ducha. Nigdy nie dać się utopić w łyżce wody ani w odmętach powodzi. Należy powstrzymywać się przed uleganiem silnym namiętnościom, istnieje bowiem silny związek między duchem człowieka i duchami Natury, i każda gwałtowna zmiana w tym pierwszym prowadzi do katastrofy w przyrodzie.}
Nie wiem, czy jakaś moja złostka nie wzburzyła wody w Tikompinii
albo nie wpłynęła na podsychanie eukaliptusów,
ale na mnie oddziałuje pogoda zaokienna.
Chętnie spoglądam na błękitne niebo i wdycham listopadowe ciepło 
i jakby łatwiejsza codzienność się zdaje, gdy promienie słońca na nią poświecą. ;-) 
I gotowa nawet jestem zaśpiewać polskie słowa (A. Poniedzielskiego) powyższej piosenki:
{Niechaj każdy dzień - niepustym dźwiękiem
brzmi radośnie, niechby smutno - ale pięknie...}

_______________________

  • Awatar
    inusia · 3 mies., 4 tygodni temu
    Pięknie zaprezentowałaś jesień – aż milej się zrobiło, choć u mnie pada, mgła i zimno. Pozdrawiam serdecznie ♥
  • Awatar
    Mary · 3 mies., 4 tygodni temu
    Kayah – ♥ Pogodnie, słonecznie tu u Ciebie :-) . Aż miło było zajrzeć, poczytać, posłuchać… Serdeczności! ♥
  • Awatar
    fibula vel Joa · 3 mies., 3 tygodni temu
    Tak, Ulu:) InusiuMary – następne dni już słotne były i chmurne, więc tym bardziej cieszę się, że zdążyłam „złapać” w słowa słoneczne chwile. MaryMaćku – lubię głos Kayah, właśnie najbardziej w takich utworach i chyba mi jakoś po drodze z macedońską muzyką ludową ;)Pozdrawiam Was najserdeczniej, Wszystkich. :)
  • Awatar
    diaz · 3 mies., 3 tygodni temu
    Niech żyją Gawędziarze – mecziguengeńscy i zwierciadlani! :D
  • Awatar
    fibula vel Joa · 3 mies., 3 tygodni temu
    Niech żyją!!! :D



Komentarze

  1. "Chcę by los zaśpiewał razem ze mną tę piosenkę".
    No nie jestem losem, ale mogę zaśpiewać z Tobą, aż on się nie pojawi na horyzoncie (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! W duecie raźniej! A w duecie z Wełniastą Owcą ciepło, nawet gdy słońce za stalowymi chmurami. ;-) Nanananaj...

      Usuń
  2. O tak, ze słońcem codzienność jest znacznie łatwiejsza i jakaś mniej nudna. Złota. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. :-) Emmo, mam nawet wrażenie, że blask słoneczny wręcz wydobywa kolory lub przynajmniej ułatwia ich zauważanie.

      Usuń

Prześlij komentarz

{Czy to takie ważne o czym? Sama rozmowa jest wystarczającym powodem, aby chcieć porozmawiać.}
/Wiesław Myśliwski/

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

Tangram mojej codzienności

Pajęczyna zdarzeń

Jak?

rozkaz