marionetka



Nie wiem, czy tylko ja tak mam, że czarne scenariusze w mojej głowie nie potrzebują bodźców ani inspiracji.
Powstają ot-tak.
Nagle.
Szybko.
Wielowątkowo.
Wielowarstwowo.
W różnych wersjach nawet.
Tworzą się także bez mojego świadomego udziału.
Nie przeszkadza im hałas ani chaos.
Odganianie i zastępowanie czymś innym skutkuje tylko przez chwilę. Zaraz wracają w odświeżonym wydaniu i natężeniu mocniejszym.
Snują się i oplatają nieustępliwie.
***
Co innego jakaś optymistyczna wizualizacja.
Tutaj to już wsparcie i spokój są nieodzowne.
To już wyciszenie potrzebne i brak zakłóceń zewnętrznych jak i wewnętrznych.
Wiele czynników i okoliczności musi sprzyjać, by jakieś przyjazne wyobrażenie powstało.
A jak łatwo ono się rozsypuje. Wystarczy podmuch lekki.
I bęc!
Znowu trzeba mozolnie od podstaw je tworzyć, zbierać kawałeczki, bo się stłukło.
A po sklejeniu już bardziej wątłe jest, ma rysy i słabszą widoczność.
A z każdym kolejnym stłuczeniem, ubywa chęci na odtwarzanie pozytywnego-obrazu.
***



[Fragment filmu "Podwójne życie Weroniki" K. Kieślowskiego]


__________________________

  • Awatar
    Mary · 2 lat, 4 mies. temu
    Film jest NIESAMOWITY!
  • Awatar
    Anka · 2 lat, 4 mies. temu
    :(
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 4 mies. temu
    Marto, Mary: cały film jest metafizycznie piękny; to pierwszy film Kieślowskiego, który obejrzałam i od razu wsiąkłam weń. Do: dopiero będę czytać, ale lubię te spotkania myśli w słowach. Anko: i tak bywa. MMaM: może gdzieś-tam się stykamy czasem.
  • Awatar
    Ako2086 · 2 lat, 4 mies. temu
    O! Znam to o czym piszesz. jestem mistrzynią czarnych scenariuszy, które powstaja w mojej glowie ot, tak! at hoc! Wrodzony optymizm walczy do upadłego z chora wyobraźnią, która chodzi swoimi drogami. A film, rzeczywiście świetny!
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 4 mies. temu
    Ako, właśnie czarne-wyobrażenia wodzą nas swoimi drogami – stąd moje marionetkowe skojarzenie.




Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

rozmaitości powszednie

zakochani w Saharze