czwartek, 9 października 2014

Róż...



Po niemrawym dopołudniu, władzę przejęło słońce. Aż trudno uwierzyć we wczorajszą słotę. Można podwinąć rękawy i z wąsami z babiego lata zmierzać ku Czemuś lub Komuś, Dokądś... A ileż więcej można zobaczyć gdy nie skrywa się twarzy między wysoko postawionym kołnierzem, pod kapturem czy parasolem. Liście szeleszczą, osy fruwają, ciepły wiatr przyjaźnie smaga policzki. W dzień ciepły jakby łatwiej nie patrzeć zimno na drugiego człowieka.

"Jak dobrze, mogę leżeć w cieniu drzewa, spustoszony przez śmiech i słowa" - być może pomyślał sobie za Tadeuszem Różewiczem jakiś przystojniak i postanowił wykorzystać ostatnie podrygi ciepła wylegując się na jesiennym podłożu z nonszalancko założonymi nogami. Niestety, za długo nie pokontemplował poezji i kwadrans później już pomagali mu wstać (kulturalnie, nie depcząc słabszego) dwaj inni przystojniacy w granatowych mundurach (wersja letnia) i białych rękawiczkach. A może on tylko, zgodnie z nawoływaniem poety, chciał się zachwycać, wzruszać, porównywać... 

Czy jutro znowu będzie nam dane chodzić, lecieć, kuleć, potykać i spotykać się, kaleczyć się i dręczyć, połykać prawdę (czasem się krztusząc), porównywać oczy do gwiazd, przeprowadzać przez otchłanie i wołać: "Naiwni uwierzcie w piękno / Wzruszeni uwierzcie w człowieka"?

***



Więcej mandalowych rękoczynów -> Mandal'ana's :-)



____________________________________
Pełno tu słów Tadeusza Różewicza. 
Kto szuka, znajduje. ;-)

______________________

  • Awatar
    Mary · 4 mies., 3 tygodni temu
    Beato, oby… Mandale śliczne! Pozdrawiam Was serdecznie, Dziewczyny! :-)
  • Awatar
    Asia · 4 mies., 3 tygodni temu
    Piękne, z płatków kwiatów… Czytając Twój poetycki wpis, zdałam sobie sprawę, jaka wokół mnie i we mnie wszechogarniająca proza. Czas działania. Buziaki! :-)
  • Awatar
    fibula vel Joa · 4 mies., 3 tygodni temu
    Beato, o tak!!! Dziękuję za ten pełen Róż- komentarz. :) Mary, cieszę się, że i Ciebie mandale urzekły. :) Asiu, i u mnie mnóstwo prozy życiowej, ale czasem sobie ją trochę oprószam poezją. ;) Dziewczyny, niedzielcie się pięknie!
  • Awatar
    inusia · 4 mies., 3 tygodni temu
    Zauroczył mnie ten piękny tekst , dziękuję :) Pozdrawiam:)♥
  • Awatar
    fibula vel Joa · 4 mies., 3 tygodni temu
    I ja dziękuję. Że zechciałaś przeczytać, Inusiu. :)



8 komentarzy:

  1. Ciekawie wyglądają te różowe mandale pośród korzeni drzewa... To sprawia wrażenie, jakby korzenie stały się konarami, na których kwitną różowe kwiaty :). Pozdrawiam serdecznie! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. :-) Trochę wysiłku, dużo cierpliwości i można coś upiększyć, a nawet odmienić. Serdeczności!

      Usuń
  2. A u mnie nieustannie szaro, słotnie i niemrawo. pani Aura musiała się dowiedzieć, że to lubię i zapewnia mi taką melancholijną sobotę (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może Aura liczy na to, że sięgniesz do "Mrówkoszczelnej kasety" i wyciągniesz zeń coś ciekawego. ;-)

      Usuń
    2. Właśnie ją odłożyłam, by do Ciebie zerknąć! Możesz sobie wyobrazić szerokość mojego uśmiechu (:

      Usuń
    3. :-) Mój równie szeroki ;-) Miłej niedzieli!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. I mnie zauroczyło, więc się tu znalazło. :-)

      Usuń

{Czy to takie ważne o czym? Sama rozmowa jest wystarczającym powodem, aby chcieć porozmawiać.}
/Wiesław Myśliwski/

ostatnio czytane