Zapachy




{Niebo gwiaździste nade mną, prawo moralne we mnie.} Immanuel Kant
W radiu usłyszałam, że brakuje pieniędzy na leki na oddziałach onkologicznych, że politycy rozważają ustawę o możliwości przekazania 1 % dla partii politycznych, że bilety drożeją (i nie tylko bilety)…
I czemu niektórzy się dziwią, że gdy tu wchodzimy, to wolimy pisać i czytać o fajnej książce czy filmie, a nawet o gotowaniu czy pieleniu, o przemyśleniach nie tylko politycznych, o radościach, troskach, zwątpieniach i sukcesach piszących tu ludzi, a nie o tym, czym osaczają mnie media. Wolę rozważyć jakąś powiastkę, wiersz, posłuchać proponowanych utworów… I wcale nie uważam, że to ucieczka. Tyle nas przytłacza na co dzień, że tu chcę mieć azyl. Wolę zachwycić się pięknem natury, sztuki, czyichś słów lub czynów. I, mimo że często doświadczam, iż to nieopłacalne, staram się żyć uczciwie, zgodnie z wartościami, którym hołduję.
Dziś widziałam kwitnący i pięknie-pachnący bez. A w tramwaju pana pachnącego-inaczej. A większość zapachów nie wyróżniających się. Tak jak w życiu – i pięknie, i brzydko, i pomiędzy.



PS Przypomniało mi się, że kiedyś zrywałam z Siostrą lilak na Dzień Matki… Czyżby Natura także pędziła?

_________________________


  • Awatar
    dhof · 2 lat, 10 mies. temu
    Dziękuję Ci za ten cytat , za nasze spotkania w myślach, słowach, wartościach :)
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 10 mies. temu ·
    Dhof: i ja dziękuję :)
    MMaM: masz rację, życie jest piękne. Tylko w niektórych jego dziedzinach słaba ze mnie rzeźbiarka i stąd niedociągnięcia. Ale są i takie, w których nieźle mi szło, jednak teraz jakieś odległe mi się wydają. Pewnie to kwestia rzemiosła, cierpliwości, narzędzi i mojej pracy.
    Katarzeno: bardzo proszę, zabieraj (kradnij ;) to po przeczytaniu wpisu MMaM) i rozsiewaj. A taką kartkę (w wersji namacalnej) dostałam od Koleżanki z LO.

Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

zakochani w Saharze

rozkaz