Zapiski ku pamięci mej




[Fot. Kim Klassen]


Scenki wczorajsze
________________
Całorodzinnie, półwieczornie graliśmy w… „państwa, miasta” (nie wiem, jaka jest oryginalna nazwa tej zabawy). Córa, jako sześciolatka, miała przywilej wpisywania zwierząt, roślin, imion rzeczy bez państw, miast. Radziła sobie całkiem nieźle. A powstały z tego takie oto „fonetyczne-perełki”: gwuść, kretka, skszynia, arbus, gepart… Jeszcze była komwalia. „Oliwki” i „jabłko” napisała poprawnie.
_______________
W klasie Córy (zerówka) jest tak, że jak ktoś zrobi zadanie, to pomaga innym, którzy nie zdążyli. Córa pomagała koleżance. N. chciała narysować głowę, ale zrobiła ją malutką, wielkości małego guziczka, więc Córa powiedziała, że trzeba wytrzeć i zrobić większą. Ale większa była za duża, więc znowu trzeba było wymazać. Do trzech razy sztuka. Udało się. Ale ślady po poprzednich zostały. Więc ten duży ślad przerobiły na włosy, a ten mały na otwartą buzię. Poszły do pani. A wychowawczyni na to, że ładnie, ale czemu ta pani na rysunku tak krzyczy. A Córa: ona nie krzyczy, ona śpiewa w operze sopranem… :-) :-) Wychowawczyni się roześmiała. Gdy mi opowiadała, też się uśmiałam. A potem sobie pomyślałam, że w sumie nieźle wybrnęło to moje dziecko i oby nigdy Jej tej odwagi do wyrażania własnego zdania i pomysłowości nie brakło.

________________


  • Awatar
    diaz · 2 lat, 3 mies. temu
    Może po prostu masz dzisiaj swój zły dzień?
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 3 mies. temu
    Obecność Waszych komentarzy mnie zaskoczyła, oczywiście miło. Wyszło tak jakoś jakbym się… chwaliła?, a zupełnie nie to było moim celem. Wiele historii zabawnych niesie codzienność, bawią one czas jakiś i znikają z pamięci. Żałuję, że wcześniej nie zapisywałam zabawnych powiedzonek i zdarzeń. Dziś sobie zanotowałam tu, bo dziennika nie prowadzę. To tak wyjaśniająco. @Maryc i @Jiji59: dzięki :) , @Marusia: a wiesz, że jakoś o tym nie pomyślałam, pewnie coś w tym jest; dużo w nas, dorosłych uproszczeń i stereotypów. @Diaz: a jabłonie zwykle dwie ;) @Dhof: dzięki za to cudne skojarzenie.
  • Awatar
    Mary · 2 lat, 3 mies. temu
    Joa, ja też czasem mam problemy z wejściem tu, choć sprzęt mam nowy i wszystko dobrze działa. Myślę, że to tu, na portalu, pojawia się jakiś techniczny problem…
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 3 mies. temu
    Mary, tak podejrzewałam. MMaM :)
  • Awatar
    Do · 2 lat, 3 mies. temu
    cudnie tworczą masz córę :) masz pelne prawo być dumna i się chwalić . podstawowe prawo macierzyńskie

Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

rozmaitości powszednie

zakochani w Saharze