Wszyscy jesteśmy sTwórcami




Lubię patrzeć na akty tworzenia. I te niezwykłe, i te otulone ulotnością chwili, i te codzienne, często mylnie brane za prozaiczne. Bo nie ma nic błahego, gdy Coś Powstaje. Zaczyna istnieć. Nawet jeśli tylko na chwilę, tylko po to, by trwać moment. Nacieszyć oko, ucho, nos, kubki smakowe… czasem zostać na dłużej we wspomnieniach.
Lubię patrzeć, gdy tworzą dzieci – tyle w nich wiary, że się uda,tyle determinacji że mogłyby nią częstować dorosłych. A proces ten jest twórczym działaniem, ale i radością. Wystarczy chwila inspiracji! Nieistotna jest trwałość – z taką samą dokładnością powstaje obraz na piasku, co na papierze. Może nawet ten na piasku jest bardziej skrupulatny. I duma z tworzenia. I chęć dzielenia się tym.
Lubię patrzeć też, gdy tworzą dorośli. Inaczej. Zwykle wcześniej jest projekt, gromadzenie zasobów. Rozważanie, czy mam na to czas, czy to się opłaca, kto na tym skorzysta. A może zrobić dokładniej, a może to poprawić, a może dodać coś jeszcze, może ująć, a może da się szybciej… Proces jest działaniem, czasem też radością, ale często niepewnością – czy się uda? A czasem tworzą, nie wiedząc o tym, jakby automatycznie, bez doceniania tego, co zdziałali.
Wszyscy jesteśmy sTwórcami.
A dziś dzień był upalny aż rozbolała mnie głowa. Ale jest lato i się nim cieszę. I pośród promieni radości i kropli trosk tworzę swoją tęczę.


[rys. A. Tylkowski]
________________________



  • Awatar
    Anka · 2 lat, 7 mies. temu
    Tak,ładnie to ujęłaś,filozoficznie. Najciekawsze jest stwarzanie siebie i praca nad tym.Twórcza siła doświadczeń.
  • Awatar
    Mary · 2 lat, 7 mies. temu
    ”Wszyscy jestesmy sTworcami” – jesli tylko chcemy. Fajny tekst…
  • Awatar
    Karolina · 2 lat, 7 mies. temu
    Dziękuję Ci za te słowa.
  • Awatar
    Marta Motyl · 2 lat, 7 mies. temu
    Bardzo ładny i mądry tekst. Zachęca do ciągłego tworzenia i stwarzania.
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 7 mies. temu
    W piątek, w nocy zapisałam powyższe myśli. Wczoraj, po południu otworzyłam nowe „Z” a tam słowa „Jestem artystą życia – moim dziełem jest moje życie” [Suzuki] Dziś zajrzałam tutaj i czytam Wasze słowa. I niech mi ktoś powie, że nie snuje się między tym wszystkim jakaś niewidzialna nić. Pozdrawiam niedzielnie :)


Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

{Ale tak już jest na świecie, że kobiecie płacz przychodzi z pomocą, kiedy rozum przestaje pojmować. A płacz wie wszystko, słowa nie wiedzą, myśli nie wiedzą, nie wiedzą sny i Bóg czasem nie wie, a płacz ludzki wie. Bo płacz jest płaczem i tym, nad czym płacze.} Wiesław Myśliwski

rozmaitości powszednie

ażetki i wachlarze

fAkty

rozkaz