W sam raz




{Jeśli tylko zaczniesz myśleć więcej o tym, co było lub będzie,
przeoczysz najważniejsze: prawdziwe życie w chwili obecnej.}
Lew Tołstoj
Miałam błogi czas. Odwiedziłam rodzinne strony. Zdążyłam nawet na drugi rozkwit wiosny – cudne uczucie. Najpierw wiosna w moim obecnym miejscu zamieszkania, potem nieco późniejszy, soczyście zielony wybuch w innej części Polski.
Nacieszaliśmy się sobą. Rodzinnie. Na wsi, na podwórku. Zielono i spokojnie. Każda chwila cieszyła. Takie nieco wcześniejsze wakacje. Graliśmy w piłkę. Czytaliśmy. Jedliśmy. Przytulaliśmy się szczerze. Pomagaliśmy. Milczeliśmy. Wszystko razem. Wszystko nieśpiesznie. Odwiedzaliśmy bliższych i dalszych ludzi. Niekoniecznie tych, których wypadało, ale tych, których chcieliśmy spotkać, bez przymusu okolicznościowego. Zapalaliśmy znicze, wspominając zmarłych, którzy żyją w sercach i w pamięci.
Córa spędzała mnóstwo czasu na świeżym powietrzu. Kopała, siała, podlewała razem z Babcią w ogrodzie. Złościła się nawet na krety, które skutecznie niweczyły Jej pracę.
Mam uczucie, że wszystkiego było w sam raz. W gwarze rozmów, w ciszy milczenia, w byciu razem – wszystkiego było w sam raz. Taki zwyczajnie dobry czas.
Napawałam się tymi chwilami, syciłam zmysły, czerpałam energię.
Mam. Dobrych, dających wolność Rodziców. Wspaniałą Siostrę! Czułego Męża. Niezależną myślowo, cudną Córę. Nielicznych, ale prawdziwych Przyjaciół. Tyle Skarbów mam. I czuję wdzięczność, wdzięczność czuję!


Spokojne życie
{Kiedy wypełnia cię pokój
wszystkie myśli
wypływają z wolna
na powierzchnię
Kiedy biegniesz
kruszą się
plączą
nikną
Ty jednak
nawet jeśli biegniesz
bądź strażnikiem pokoju
uciekaj przed zgiełkiem}
Helen Jaeger


[rys. A. Tylkowski]

_______________________


  • Awatar
    Marika · 2 lat, 9 mies. temu
    Dobrze jest byc wdziecznym za to co sie ma a przede wszystkim za kochane osoby w naszym zyciu. I dziekuje ci za ten wiersz! Wyraza to, co czuje. :)
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 9 mies. temu ·
    Uśmiecham się do Was :) Trochę w biegu dziś podczytuję zaległości. Jak dobrze, że tyle inspiracji w Waszych wpisach jest. Dziękuję.
  • Awatar
    beba · 2 lat, 9 mies. temu
    Ten błogi uśmiech Joa mówi wszystko. Masz świetna czuprynę :-) Też chciałabym poczuć, że wszystko jest ”w sam raz”. Będę nad tym pracować :-)
  • Awatar
    Marta Motyl · 2 lat, 9 mies. temu
    To już wiem, czemu Cię nie było :) Świetnie spędziłaś ten majowy czas!
  • Awatar
    dhof · 2 lat, 9 mies. temu
    Jestem namiętną miłośniczką,, zwyczajnie dobrego czasu” :)

Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

Tangram mojej codzienności

Jak?

Smutek

Pajęczyna zdarzeń

{Tkwić w zamyśleniu, w zachwycie}

rozkaz