Psyche_Soma_Polis




Czasem chciałabym umieć rozdzielić tę trójcę.
By moje ciało nie reagowało tak silnie na to, co się dzieje we mnie i poza mną.
By mój ból fizyczny nie wpływał na moje postępowanie.
By sytuacje, wobec których jestem bezsilna, nie wtapiały się we mnie jak rozżarzone żelazo, które nawet po zagojeniu zostawia blizny.
Chwilami czuję się sterowana i zbyt łatwo się poddaję temu, jakbym nie miała żadnej władzy do ujarzmienia nie tylko życiowych-żywiołów, ale i własnej psychiki czy ciała. Jeśli nawet udaje mi się okiełznać jedną warstwę, to z innej strony cień zdarzenia się wyłania. Te trzy elementy przenikają się i splatają w jedność zbyt mocno, zbyt ściśle od siebie zależą. Czasem.
__________________
{Drabinka,
jest tam od zawsze,
niewinnie zwisa
z burty szkunera…
schodzę…
badam wrak statku…
widzę zniszczenia
i skarby, które przetrwały…}
Adrianne Rich, Nurkując we wraku
__________________


  • Awatar
    Do · 2 lat temu
    niezwykle mądre słowa, prezentujący tak dobrze mi znany problem. u mnie co w głowie, czy w sercu, to od razu także i w ciele się gdzieś zahaczy umieści wgryzie.. niestety
  • Awatar
    diaz · 2 lat temu
    Ja robię tak: jeśli doskwiera mi psyche,to idę w polis. Jeśli mam dość polis, kryję się w psyche. A jeśli boli mnie soma, to idę do lekarza. Mam nadzieję, że Adrianne nie pisze o wraku mojego żaglowca. No wiem, że nie pisze – u mnie pod pokładem nie ma żadnych skarbów :(
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat temu
    A ja dziękuję Wam – MaryDoAnko, za spotkanie w słowach i myślach. Jiji, właśnie dlatego, że się przyjaźnią, to współodczuwają. Diazie, to jest jakieś rozwiązanie ;) A z tym brakiem skarbów (wewnętrznych), to nie do końca Ci wierzę i mam ku temu powody ;)
  • Awatar
    Marta Motyl · 2 lat temu
    Bardzo ładne słowa i podoba mi się obrazek o oryginalności, równie wymowny ;)
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat temu
    MMaM, nie umiem, choćbym chciała :)  Marto, dzięki :) Maćku, jeśli pytasz poważnie, to klikam „wyrównaj do prawej”, w tym skąpym edytorze blogowym wiele zrobić się nie da, ale ta opcja działa :)

Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

zakochani w Saharze

rozkaz