O ryżu i o szafie



Skracając sobie nieco drogę, przechodzę – niemal co dzień – przez podwórko między kamienicami. Dziś właśnie tam zostałam obrzucona… ryżem. Białym. Suchym. Gdy już garść ziaren wylądowała na mojej głowie, zerknęłam do góry i ujrzałam panią, która umykała w zacisze domowe.
Nie wiem, z jaką prędkością spadał ryż sypany gołębiom z trzeciego piętra, nie wiem, po co dokarmiać latem ptaki, ani co oznacza być obsypaną ryżem, ale po niedawnej lekturze powieści wiktoriańskiej*, gdzie nie raz z otwartych okien wylewano zawartość nocników, cieszę się, że to było jeno zboże.
***
Kto nie był, a ma możliwość wybrać się do kina, niech postara się o bilety na „Dziewczynę z szafy” Bodo Koxa. Przed pójściem na seans nie widziałam zwiastuna, usłyszałam tylko recenzję Iana Pelczara i wiedziałam, że chcę to obejrzeć. Nie sugeruję się raczej opiniami krytyków (ani krytykantów), w taki sposób po prostu dotarła do mnie informacja.
Pozwoliłam się całkowicie zauroczyć kilku scenom – i tym wesołym, i tym wzruszającym (ale nie ckliwym) oraz muzyce. I w tym omotaniu jest mi wygodnie.
*


* "Szkarłatny płatek i biały" Michel Faber

____________________________
    • Awatar
      Mary · 1 rok, 8 mies. temu
      Dziękuję za informację o filmie! Będę go wypatrywać :-) .
    • Awatar
      diaz · 1 rok, 8 mies. temu
      Jutro, w piątek 22 VI, w programie 2 PR o godzinie 18.00 Magdalena Juszczyk będzie rozmawiać z reżyserem filmu, Bodo Koxem (cykl ”W dwójce raźniej”).
    • Awatar
      Sylwia · 1 rok, 8 mies. temu
      Tak. Tylko po pierwsze kiedy. Po drugie – jutro idę do filharmonii. W przyszły piątek na koncert do amfiteatru z córką.
    • Awatar
      Mary · 1 rok, 8 mies. temu
      Właśnie obejrzałam zwiastun tego filmu :-)
    • Awatar
      fibula vel Joa · 1 rok, 8 mies. temu
      Mary, ciekawe, jaki byłby odbiór filmu przez Cypryjczyków. Diazie, bardzo dziękuję za info – chętnie posłuchałam :)

Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

Tangram mojej codzienności

Jak?

Smutek

Pajęczyna zdarzeń

{Tkwić w zamyśleniu, w zachwycie}

rozkaz