poniedziałek, 10 września 2012

Nie wiadomo o czym, nie wiadomo po co



Stuk – puk. Stuk – puk. Nie pęka. Nawet rysy nie ma. Za to ja w środku cała w rysach, w rozsypce niemal. Pukam w skorupę, w której się skryłam. Łomoczę w środku, ale nie za głośno, by ktoś z bliskich przypadkiem nie usłyszał. Wiem, że skorupa kryje nie tylko przed tym, co trudne ale i izoluje przed świata blaskami, a mimo to nie umiem (nie chcę?) jej stłuc. Złudne poczucie bezpieczeństwa i spokoju.
Wczoraj w parku lesistym (bo drzew w nim wiele wysokich, trochę dzikości w formie pokrzyw, zarośli nieujarzmionych) patrzyłam na zieloność. Jest jeszcze taka letnia, choć zewsząd słychać tupot jesieni.
I tak mi nie-wiadomo-jak. Tkwię w jakiejś szczelinie. Zawiodłam się. A może bliższe prawdy jest – zostałam zawiedziona. Nie ma sensu rozpamiętywanie i żalu pielęgnowanie, ale tak zupełnie oczyścić się z tych uczuć (jeszcze?) nie potrafię. Naderwane zaufanie. I nagle na wszystkich wokół patrzę jakby podejrzliwiej, a przynajmniej z ufnością mniejszą. Próbuję ustabilizować swoje spojrzenie na otaczających mnie ludzi, bo przykrość od jednego człowieka nie powinna przyćmić innych dobrych zdarzeń. Możliwe, że ja to wyolbrzymiam. Możliwe, że patrząc obiektywnie nie jest to nic złego. Ale w nosie mam obiektywizm!
Wyłaniają się jakieś kształty. Poszukam ich.
______________



Patrzę i patrzę na to zdjęcie, autorstwa Magdy Wasiczek, i napatrzeć się nie mogę.

_______________________________


  • Awatar
    Marusia · 2 lat, 5 mies. temu
    Oj Joa, przecież Ty już to wiesz, co Anka powyżej napisała. Jestem o tym przekonana, po przeczytaniu Twego kometarza pod moim wpisem. Mądre słowe Anko, do mnie też to momentami docierało, ale to jest taka walka żalu ze zrozumieniem. Łatwiej jest zrobić z siebie ofiarę, ale warto czasem próbować jednak stac się podmiotem sytuacji. Pewnie niejasno się wyrażam, ale rzadko jest tak, że coś dzieje się wbrew nam, bez naszego udziału, przyzwolenia, spowodowania. Czasami to gorzka prawda, ale Ty jesteś zbyt mądra by jej nie widziec.
  • Awatar
    Marusia · 2 lat, 5 mies. temu
    Odnośnie zdjęcia – to jest obraz talentu do robienia zdjęc.
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 5 mies. temu
    Dzięki za Wasze słowa wszelkie, tu i na całym blogowisku. Zaczytuję się w nich, rozważam, do wielu wracam, doceniam różne-świata-widzenie.
  • Awatar
    beba · 2 lat, 5 mies. temu
    Ustawiłam ten obrazek jako tapetę na moim kompie. dziękuję. Będzie mnie wyrywał z codzienności. Pozdrawiam serdecznie. Pomimo wszystko nie popadaj w zgorzknienie, wierz ludziom, niech ta wiara sie ciągle odradza w Tobie. Ściskam.
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 5 mies. temu
    Bebo :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

{Czy to takie ważne o czym? Sama rozmowa jest wystarczającym powodem, aby chcieć porozmawiać.}
/Wiesław Myśliwski/

ostatnio czytane