sobota, 14 września 2013

{Miała bardzo głębokie poczucie tego czy owego, choć nie bardzo wiedziała czego.} Douglas Adams



Za oknem siąpawica dolnośląska, a ja uzbrojona w jaskrawo-zieloną parasolkę wyszłam wczesnym rankiem. Ptasie trele, które mnie przywitały tuż po otwarciu drzwi, wywołały mój uśmiech, którego się trzymam do tej pory. Nie będzie jesień pluć mi w twarz i to jeszcze latem. ;-)
I cóż, że słotna to sobota!? Co trzeba było zrobić, wykonałam, za dwie godziny będę na jednym z koncertów w ramach Wratislavii Cantans. :-) A teraz słucham Stinga i piję kawę orkiszową, której tradycyjne (przy)gotowanie zajęło mi nieco więcej czasu niż zalanie i wymieszanie kawy rozpuszczalnej. Tak nas, współczesnych, uwygodniły wszelkie instanty, że zadowalamy się surogatami, a każda chwilka wydłużająca czynność, wydaje się stratą czasu. A nie musiałam narąbać drew i rozpalić w piecu. ;-)


___
Ustawa śmieciowa okazała się w mojej okolicy śmieciowa i to dosłownie. Przed wejściem jej w życie oprócz pojemników na odpady zmieszane stały pojemniki: na plastik i na szkło – od dawna z nich korzystaliśmy. Od lipca opłata znacznie wzrosła i do dziś dostawiono tylko pojemnik na papier, wcześniej zabrano kontener na szkło zaś ten na plastik wymieniono, nie przesadzając, na trzy razy mniejszy i mający prócz plastiku mieścić metal. Skutek jest taki, że śmieci są wszędzie dookoła, bo ich osiedlowe składy nie są dostatecznie często opróżniane. Zastanawia mnie, czy gdzieś jeszcze tak się dzieje, czy to wrocławski ewenement. I czemu przedsiębiorstwa oczyszczające, jak każdej zimy drogowcy, dali się zaskoczyć i nie zdążyli się przygotować?
______________________


  • Awatar
    Ula · 1 rok, 5 mies. temu
    Niestety, wszędzie na razie ( mam nadzieję) ustawa śmieciowa narobiła zamieszania. Przetargi wygrały firmy oferujące swe usługi najtaniej…A z tym czasem na takie tam różne, w rzeczywistości bardzo ważne czynności to tak właśnie jest. Reklama zachęca – kup instant, a będziesz miał więcej czasu. Pytam na co mam mieć więcej czasu? Na pracę, by kupić sobie jeszcze więcej instantu?? To ja wolę mieszać powidła :)
  • Awatar
    Marta Motyl · 1 rok, 5 mies. temu
    U mnie też zamieszanie w śmieciach i piję kawę rozpuszczalną, ale dlatego, że lubię :)
  • Awatar
    Mary · 1 rok, 5 mies. temu
    Mam nadzieję, że miło spędziłaś czas na koncercie. Pozdrawiam serdecznie :-)
  • Awatar
    dhof · 1 rok, 5 mies. temu
    Też kwestia czasu :) Napisałam swój tekst i zajrzałam do Ciebie :) (..) ,, A nie musialam narąbać drew i rozpalić w piecu…” Cudowne! Ja muszę, żeby zrobiło sie ciepło.
  • Awatar
    fibula vel Joa · 1 rok, 5 mies. temu
    Diazie, jam parafrazatorka jeno ;) . Ulu, jak to zwykle bywa, przyznaję Ci rację :) . Marto, pozdrawiam :) . Mary, tak, koncert dostarczył mi wielu miłych wrażeń :) . Dhof, często zdarzają nam się takie spotkania blogowe w słowach :) .

2 komentarze:

  1. A ja szukam drzwi i szukam...:))
    Idę dalej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-)) A bo to dawne i sama musiałam szukać, dopiero później wpadłam na pomysł krótszej ścieżki.

      Usuń

{Czy to takie ważne o czym? Sama rozmowa jest wystarczającym powodem, aby chcieć porozmawiać.}
/Wiesław Myśliwski/

ostatnio czytane