środa, 30 maja 2012

Maj




Maj chyli się ku końcowi. Zabrzmi to pewnie banalnie, ale uwielbiam ten miesiąc. Świat zieleni się bezgranicznie. Słońce jeszcze nie praży. Dni są coraz dłuższe. Wiosna w pełni! Piąty miesiąc roku, lubię „piątkę”. W wielu językach „maj” brzmi podobnie. Nawet po macedońsku, azersku, indonezyjsku, wietnamsku, maltańsku… Fińskie „toukokuu” brzmi inaczej, ale też przyjaźnie. No i Czesi się wyłamali z „kveten”. W maju ziemia się mai. Łąki, ogrody po zimowym uśpieniu, tryskają wszelkimi kolorami. Kwitnie większość roślin, także moje ulubione konwalie. W maju jest Dzień Matki, Dzień Rodzin i Dzień Rodzicielstwa Zastępczego, Dzień Pielęgniarek, Dzień Bociana Białego, Dzień Bez Papierosa, Dzień Dobrych Uczynków, kilka świąt kościelnych i państwowych oraz wiele moich świąt rodzinnych, kilka smutnych rocznic także. Nawet trudy wydają się w maju mniej uciążliwe. Chciałabym, by miał więcej dni. ;-)
______
Udało mi się dziś spożytkować czas w-mieszkaniu-siedzenia (z powodu choroby Córy) i wypucowałam okna, by bardziej i przejrzyściej zielonością majową się zachwycać.
______
Soczyste truskawki, kefir, garść mieszanki różnych płatków (orkiszowe, owsiane, gryczane, jaglane, żytnie, pszenne, amarantus, len…) – taki koktajl dziś robiłam i wczoraj też. Smaczny i majem pachnący.
______
Poniedziałkowy spektakl Teatru TV „Next-Ex”. Przegapiłam początek, zupełnie nie wiedziałam, o czym będzie, kto reżyseruje i kto wystąpi. Dialogi mnie po prostu rozbroiły. Więcej takich sztuk, proszę!
______
Spacerując po internetowych krainach trafiłam na zdjęcie kolejowego Tunelu Miłości na Ukrainie (fot. poniżej). Zachwycił mnie, bo ostatnio wiele godzin spędziłam w pociągach i polskie tunele wyglądały zupełnie inaczej.




______________________

  • Awatar
    Mary · 2 lat, 9 mies. temu
    Ja tez uwielbiam maj – to moj ulubiony miesiac…
  • Awatar
    dhof · 2 lat, 9 mies. temu
    MAJ – UWIELBIAM :)
  • Awatar
    Ula · 2 lat, 9 mies. temu
    Jaka szkoda, przegapiłam poniedziałkowy teatr! Ktoś wie czy można to gdzieś obejrzeć w sieci? Tunel przepiękny :0

2 komentarze:

  1. Wow, coś takiego powstało na torze kolejowym... szacunek dla pomysłodawcy, bo tunel wygląda magicznie. Nawet do nazwy nie można się przyczepić, gdyż oddaje to, co można poczuć w takim niezwykłym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ mnie zaskoczyłeś wizytą tutaj.
      A tunel piękny, byłam oczarowana, gdy ujrzałam pierwszy raz i nadal jestem. Na żywo, niestety, nie widziałam.

      Usuń

{Czy to takie ważne o czym? Sama rozmowa jest wystarczającym powodem, aby chcieć porozmawiać.}
/Wiesław Myśliwski/

ostatnio czytane