Lem i Adams na dobranoc. Lub na dzień dobry. :-)



***
{Najdalsze gwiazdy wpływają na obwolutę kielicha kwiatowego.
W rosie dzisiejszego poranka jest wczorajszy obłok.
Wszystko splata wszechobecna zależność. [...]
Kamienie i twarze odbijają się w pańskim śnie.
Zapachy kwiatów zakrzywiają drogę naszych myśli.}
***

***
Tekst: Stanisław Lem, „Szpital Przemienienia”
Fotografia: Peter Adams, Santorini

_____________________

  • Awatar
    Mary · 1 rok, 8 mies. temu
    Bardzo lubię twórczość Lema. Cytat pięknie zilustrowany…
  • Awatar
    diaz · 1 rok, 8 mies. temu
    Liryczny ten scjentysta Lem :)
  • Awatar
    Ula · 1 rok, 8 mies. temu
    Podoba mi się, szczególnie obłok w rosie ;) Niby oczywista oczywistość, ale…
  • Awatar
    fibula vel Joa · 1 rok, 8 mies. temu
    KatarzenoMaryDiazieMaćkuUlu, miło mi Was widzieć :) Mary, jam słabo obeznana w Lema twórczości, jedynie wspomniana książka mi znana. Diazie, bo ja przekornie czasem lubię spoglądać; a dzień zakończę ludowym porzekadłem: nawet w Lemie, liryczność drzemie („drzemała” by się nie rymowała ;) ). Ulu, lubię to „ale…” przy oczywistościach. :)


Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

zakochani w Saharze

rozkaz