Kołyska dla mrówki




{Nie możesz być gwiazdą na niebie, bądź lampą w domu.}
przysłowie arabskie
Ja widziałam malutki zwinięty listeczek, Córa – kołyskę dla mrówki. Różnica wieku, wrażliwości, wyobraźni…?
Zapach dzisiejszej soboty – ryżowe ciasteczka ulepione rączkami (jeszcze) Pięciolatki. Równie pyszne co pachnące.
Córa, będąc u moich Rodziców, zasiała nasionka. W miejscu, w którym wszyscy twierdzili, że nic nie wzejdzie, że nasionka przepadną. Bo ani to nie był ogród, ani nawet przekopana ziemia. Ale przy dziecięcym uporze każdy słabnie. Zatem małymi rączkami, plastikową łopatką coś tam pokopała, wsypała nasionka, podlewała przez kilka dni, gdy tam byliśmy. I dostała fotki dokumentujące Jej uprawę, w miejscu, w którym podobno nic nie miało prawa wyrosnąć. Czy to natura pokazała swą siłę, czy wiara Córy, że wyrosną, nie wiem. Grunt, że na gruncie niemrawym rosną całkiem rześko.








______________________



  • Awatar
    Mary · 2 lat, 9 mies. temu
    Ja wracam do swoich niektorych dzieciecych wyobrazen i odkrywam swiat na nowo razem z moim Dzieckiem. Przypomnialy mi sie tez teraz moje dzieciece ”uprawy” oraz gotowanie i pieczenie z Babcia… Ach, naszly mnie wspomnienia…
  • Awatar
    beba · 2 lat, 9 mies. temu
    Smakowicie wyglądają te ciasteczka :-) A co do wiary dzieci w to co według nas dorosłych jest niemożliwe, to chyba jest ona oznaką młodości. Im jesteśmy starsi tym więcej przeciwności widzimy, konsekwencji naszego postępowania, barier itd, itd. A dzieci i młodzi ludzie po prostu to robią. Chciałabym zachować własnie taką młodość ducha.
  • Awatar
    fibula vel Joa · 2 lat, 9 mies. temu
    Mary: fajnie, że przywołałam i Twoje wspomnienia :) MMaM: Też lubię, gdy pozory i stereotypy zmieniają się w ruinę – istnieje wówczas szansa, by z tych gruzów stworzyć coś nowego.Bebo, chyba masz rację, że z wiekiem realizm przesłania nam możliwości. Walczmy o młodość ducha :)
  • Awatar
    Marika · 2 lat, 9 mies. temu
    Swietne przyslowie! I cudne ciasteczka! :)




Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Bagatelki

rozmaitości powszednie

zakochani w Saharze