Jak kojot


Wpis Dhof przypomniał mi pewną powiastkę.
{Był sobie jednego razu kojot, którego przytłaczał nadmiar obowiązków. Wokół siebie nie widział niczego poza głodnymi kojociątkami, myśliwymi i pułapkami. W końcu któregoś dnia uciekł, aby nacieszyć się samotnością.} I. Yalom
Też czasem bywam takim przemęczonym kojotem. Podejrzewam, że większość z nas bywa.W porę uciec, zadbać o Siebie – oto istota. Czasem wystarczy godzina, czasem dzień, a w nagłych przypadkach pomaga nawet kilkanaście minut. Czas zagłębienia się w sobie, odnalezienia siebie wśród zamętów codzienności, rozprostowania skostniałych nawyków, rozsupłania myśli. Takiej ucieczki, by w stłamszonych w sobie emocjach nie pogryźć kojociątek, by zmęczenie nie uśpiło czujności przed łowcą współczesnym, a przytłoczenie codziennością nie ułatwiło wylądowania w pułapce.

Iskierkę, która się tli, przytulam, zmieniam wówczas w prowadzący mnie i ogrzewający ogień, aby nie wybuchła i pożarem nie zgromiła mnie i otoczenia, w którym żyję. Takie odradzanie się. Napełnienie tego, co stało się puste. Przypomnienie sobie o Sobie.


_____________________________


  • Awatar
    heurystyczna_dziewczyna · 2 lat, 7 mies. temu
    (…) Może w tym dniu znalazłam rzecz zgubioną wcześniej. Może zgubiłam znalezioną później. Wypełniły mnie uczucia i wrażenia. Teraz to wszystko jak kropki w nawiasie. Gdzie się zaszyłam, gdzie się pochowałam- to nawet niezła sztuczka tak samej sobie zejść z oczu. Potrząsam pamięcią- może coś w gałęziach uśpione od lat poderwie się z furkotem. Nie. Najwyraźniej za dużo wymagam, bo aż jednej sekundy.”- Wiesława Szymborska- z tomu Koniec i początek, 1993
  • Awatar
    heurystyczna_dziewczyna · 2 lat, 7 mies. temu
    Kojotem być kojotem czasowo ma to miejsce w określonym celu, warto poszukać jakiego?…
  • Awatar
    Mary · 2 lat, 7 mies. temu
    Dzis rano poczulam sie jak ten kojot, wiec prawie caly dzien poswiecilam na ”regeneracje”. Pomoglo!
  • Awatar
    dhof · 2 lat, 7 mies. temu
    Dziękuję Ci za te słowa :)
  • Awatar
    Do · 2 lat, 7 mies. temu
    każdy chyba ma chwile kojota.. ale po nich następuje moc, gdy pędzi się niczym struś pędziwiatr i pokonuje wszelkie przeszkody


Komentarze

ostatnio czytane

czereśnie i tajemniczy mierniczy

Przeczytane o poranku

Bagatelki

(ty)dzień taki szczęśliwy

"ziębi, gnębi, moczy, mroczy, mży i dżdży"

Bajka

miszmasz aprilowy

~zdjęcia~książki~czereśnie