wtorek, 9 października 2012

Idź do parku jesienią



Szok kulturowy na początek.
Wietnamczycy uwielbiają jeść kaczki. Takie ugotowane w jajku, tuż przed wykluciem…
Ciekawe, na jaki z naszych przysmaków, zareagowaliby tak, jak ja na ich frykas.
_____________________________
„Wymień odpady na kulturalne wypady”. Kilka tygodni temu, w ramach tej ekoakcji, wymieniłam właśnie mój pierwszy radiomagnetofon Wilga na bilet do teatru. Pamiętam, że kupiony był po I Komunii. Służył mi dzielnie wiele lat w domu. A potem był ze mną w dwóch miejscach mojej pracy i umilał radiowo czas. Po zrobieniu sentymentalnej fotografii, oddałam go wraz ze zużytymi bateriami i świetlówką do utylizacji. Skorzystałam podwójnie, bo z pożytkiem ekologicznym i kulturalnym. ;-) I nareszcie uda mi się, przy sprzyjającym braku okoliczności utrudniających, zobaczyć „Blanche i Marie”.
____________________________
{Idź do parku rankiem jesienią
będziesz władcą sezonu
łagodnego jak pieszczota
przychylnego
między terrorem lata i zimy}
Julia Hartwig
___________________________
Smacznie na zakończenie.
Dynia rozgościła się u nas na stole. Wczoraj skorzystałam z przepisu zamieszczonego przez MMaM, a dziś ciasto naleśnikowe przygotowałam z dynią ugotowaną na parze, odrobiną mielonego imbiru i cukru waniliowego. Pysznie i szybko (pod warunkiem, że mąż obierze i pokroi wcześniej dynię).


[stąd]

_________________________


  • Awatar
    dhof · 2 lat, 4 mies. temu
    Ale pięknie i smakowicie tu dzoś u Ciebie :) Nic nie słyszałam o podobnej akcji w pobliżu, a u mnie prawdziwe cmentarzysko starych drukarek, skanerów, klawiatur. Szkoda :(
  • Awatar
    Mary · 2 lat, 4 mies. temu
    Ale tu kolorowo… Zaostrzyłaś mi tym wpisem apetyt. Niestety, nie mam dyni, więc muszę się posilić czymś innym…
  • Awatar
    Anka · 2 lat, 4 mies. temu
    To foto jest kapitalne,powitałas jesień,jak trzeba!
  • Awatar
    Ula · 2 lat, 4 mies. temu
    Piękne dynie! A jak kupisz dynię hokkaido ( taka mała, prawie czerwona) to nie będziesz musiała jej obierać ze skórki. W dodatku jest przepyszna, polecam!
  • Awatar
    Do · 2 lat, 4 mies. temu
    piękny wiersz, piękna dyniowa tęcza. wczoraj wzięłam Mamę Antosi i ją samą na spacer jesienny w słońcu. pięknie nam było słonecznie jaśnie przyjaźniowo blisko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

{Czy to takie ważne o czym? Sama rozmowa jest wystarczającym powodem, aby chcieć porozmawiać.}
/Wiesław Myśliwski/

ostatnio czytane